Chest press – tlak vsedě na prsa

Chest press - tlak vsedě na prsa

Postup

Sedneme si na stroj zády k podložce. Dříve než začnete provádět první opakování, musíte zaujmout tu správnou pozici. To rozhodně nepodceňujte, mohlo by dojít buď ke zranění nebo můžete více zapojit i jiné svaly, jako je třeba přední sval deltový a tricepsy. Tzn. záda, hýždě budou opřena o lavici, chodidla jsou položena na zemi. Sedák si nastavíme do takové polohy, aby madla byla v úrovni ramen. Poté uchopíme madla ve vodorovné poloze a propneme ruce. S nádechem madla spouštíme k hrudníků a s výdechem tlačíme do propnutých rukou.

Nechte si sestavit jídelníček nebo tréninkový plán na míru našim profesionálním výživovým poradcem a kondičním trenérem Martinem Smutkem

Správné dýchání

Při spouštění madel se nadechujeme, při tlaku vydechujeme.

Časté chyby

  • mostování
  • odlepování lopatek od podložky včetně ramen
  • příliš hluboké spouštění madel
  • krčení ramen
  • tlačení loktů dolů – zapojujeme i tricepsové svaly
  • špátné dýchání
  • trhavé pohyby

Zatěžované svaly

  • Prsní svaly
  • Triceps
  • Přední strana ramen

Jak se správně provádí chest press

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.