Cviky na posílení pánevního dna

Cviky na posílení pánevního dna

Těžiště lidského těla je uloženo v pánvi a pánev má zásadní význam pro statiku a dynamiku těla. Porucha vycházející z této centrální oblasti negativně ovlivňuje psychosomatickou rovnováhu celého organismu. V pánvi vzniká a vyvíjí se život. Je zde tak uložen obrovský energetický potenciál zachování lidského rodu.

Funkce pánevního dna

Staří Číňané kladou do oblasti pánve jeden ze tří ohřívačů, důležitých zdrojů lidské energie. Svalstvo pánevního dna nese hmotnost pánevních orgánů, účastní se na jejich fixaci, odpružení, tvoří funkční uzávěr pánevních orgánů a dutiny břišní. Jen u člověka má pánevní dno také funkci posturální. Posturu zajišťuje pánevní dno, bránice, břišní svaly, hluboké extenzory trupu. Tyto svalové skupiny navzájem úzce souvisí.

Cviky na posílení pánevního dna - Simona Kalinová | onefit.cz

Význam pánevního dna

Pánevní dno je základním článkem hlubokého stabilizačního systému. Leží ve funkčním zřetězení svalů břišních, trupových, pletenců pánevních i ramenních i ke končetinám. Pánevní dno má zvláštní význam pro dýchání. Tvoří spodní stěnu břišní dutiny a stává se tak antagonistou bránice. Podílí se na břišním lisu a svým napětím udržuje potřebný odpor při kašli, porodu a vylučování. Tonus svalů pánevního dna se podílí na intenzitě sexuálního prožitku. Správného napětí svalů docílíme pomocí cviků na posílení pánevního dna. Cviky je Balíček suplementů na hubnutí + šejkr ZDARMABalíček suplementů na hubnutí + šejkr ZDARMA
nutné provádět denně, zpočátku po 10 opakování, po týdnu zvýšit na 20 opakování. Jestliže potřebujete zregenerovat vaše svaly, podívejte se na náš článek Regenerace svalů: namožené svaly po cvičení.

Cviky na posílení pánevního dna

  1. Leh na břiše, ruce složené pod čelem, nohy natažené, palce nohou zapřené o zem. Odlepte kolena od země, napněte celé nohy, stáhněte k sobě hýždě, vtáhněte konečník, pochvu, močovou trubici. Výdrž 5 sekund. Povolte kolena na zem a uvolněte všechny svaly
  2. Leh na zádech, nohy skrčeny, chodidla na zemi. Podsaďte pánev, stiskněte hýždě, vtáhněte břicho, konečník, pochvu a močovou trubici a zvedněte pánev od podložky až po lopatky. Lopatky a ramena zůstávají na podložce. Výdrž 5 sekund. Pomalu pokládejte obratel po obratli záda až nakonec uvolněte hýždě.
  3. Klek na čtyřech, dlaně pod ramenama, kolena pod kyčlema, vyhrbte záda, bradu na prsa. Vtáhněte břicho, stiskněte hýždě, vtáhněte konečník, pochvu a močovou trubici. Výdrž 5 sekund. Prohněte záda, hlavu vzhůru a uvolněte se. Pokud máte problém s krční páteří, nazaklánějte hlavu.

Další zdroje článku:

https://www.predatorus.cz/kegelovy-cviky-na-posileni-panevniho-dna/

https://www.sexporadna.cz/kegelovy-cviky/

https://www.zivotzeny.cz/zivotni-styl/kegelovy-cviky-nejen-pro-lepsi-sex/

Simona Kalinový - člen týmu ONEft.czPomocí článků na Onefit.cz se Vám budu snažit přiblížit problematiku pohybových problémů a jejich nápravu. Jsem fyziotarepeut s dlouholetou praxí, kterou jsem získala v Léčebých lázních v Bohdanči, v rehabilitační ambulanci Ratolest pro děti a dospělé a ve sportovním zařízení. Nadále se v oboru vzdělávám a to formou kurzů. Absolovovala jsem například kurz tejpu – Motuskinesiotape, školení v Dornově metodě a metodě Mojžíšové. Zajímám se také o alternativní medicínu..

Simona Kalinová, DiS.
člen týmu ONEfit.cz                          

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *