Ketonová neboli proteinová dieta

Ketonová neboli proteinová dieta

Proteinová dieta je vlastně způsob stravování, který je založený na konzumaci především bílkovin a tuků. Naopak sacharidy se v této dietě radikálně omezují, až téměř vyřazují. Maximální přípustnou denní dávku sacharidů, abychom byli schopni udržet tělo v ketóze, což je stav, kdy si tělo bere energii z tukové tkáně a nikoliv ze sacharidů, protože mu je zkrátka a dobře nedáme a tím můžeme docílit rychlejšího hubnutí, vidím do 40 g (v maximu) sacharidů za den. Ovšem můj názor je ten, že tady platí pravidlo „méně (sacharidů), je více!“

Proteinová dieta - Prom-in Optimal Hydro Whey 2250 g | onefit.czBěhem proteinové diety doporučujeme užívat proteinové nápoje nejlépe bez cukru, například Prom-in Optimal Hydro Whey 2250 g s obsahem čistého hydrolyzovaného syrovátkového proteinu. Neobsahuje laktózu a je slazen stévií.

Rozhodneme-li se pro ketonovou dietu, bude nám však trvat ještě 2 - 3 dny, než se vyčerpají zásoby glykogenu. Což zpravidla bývají velmi krušné dny, kdy můžeme pociťovat bolesti hlavy, únavu a nevolnost. Glykogen je zjednodušeně řečeno zásobní sacharid (cukr), který je uložený především v játrech a svalových buňkách. Je tvořen molekulami glukózy, které se štepením uvolňují k okamžitému přísunu energie. Ovšem v následujících dnech se zdrojem naší energie stávají ketony, jenž vzniknou při spalování tuků.  Zdrojem energie tak již nebudou sacharidy, ale uložené tuky. Tímto jsme se úspěšně dostali do stavu ketózy a my ucítíme zlepšení celkového stavu. Odpadne únava a všechny negativní pocity spojené s procesem vyčerpávání glykogenových zásob. Proteinová dieta je spojena taktéž se sníženou chutí k jídlu, tu podporuje i větší příjem bílkovin a tuků, které naše tělo nasytí daleko lépe a konstantněji než sacharidy.

Pro koho není ketonová dieta vhodná

Dle mého názoru není určitě vhodná pro lidi, kteří trpí cukrovkou či pro lidi s metabolickou poruchou trávení tuků, rozhodně není vhodná a nedoporučoval bych ji kvůli možným zdravotním potížím! Může např. způsobit i u zdravých lidí zácpu, způsobenou nadměrným příjmem bílkovin a zároveň nízkým podílem vlákniny.

Pro koho je proteinová dieta vhodná Sizeandsymmetry BCAA 1800 150 tablet - proteinová dieta | onefit.czZabraňte ztrátě svalové
hmoty během proteinové diety
pomocí BCAA

Avšak u zdravých jedinců z krátkodobého hlediska (max. 6 týdnů) může mýt pozitivní účinky na organismus! V případě inzulínové rezistence, nám tento styl stravování může vrátit fungování slinivky a tím vyplavování inzulínu do normálu, nehledě na to, že nám pomůže spálit přebytečné tuky a dopomůže k tělesné diuréze (odvodnění organismu)!

Je ale samozřejmě za potřebí mít na paměti, že tato dieta není výživově až tolik bohatá či plnohodnotná, a proto je potřeba jí doplňovat o vitaminyminerály, stopové prvky v podobě doplňků stravy! (Především: vitaminy B, C, E, vápník, fosfor, hořčík)

Proteinová dieta - povolené potraviny

BílkovinyTukyZeleninaOvocePitný řežim
vejcekokosový olejsalátyjablkavoda
masosójový olejšpenátjahodyneslazené čaje
rybyolivový olejkapustarybíznápoje bez cukru
proteinové nápojerýžový olejokurkamaliny
mléčné výrobky bez laktózyavokádový olejlilekostružiny
sýrymáslocuketaborůvky
živočišné tukymrkevmeloun
smetanaceleravokádo

rybí tukbrokolice
ořechová máslakvěták
rajčata
olivy
houby

Co nejíst během proteinové diety

BílkovinyTukyObiloviny a luštěniny
OvocePitný řežimDobrotySladidla
klobásypomazánkové máslomoukazavařované kompotyslazené nápojevše s obsahem cukruhroznový cukr
salámymargarínyvločkymarmeládyenergy nápojesušenkyovocný cukr
paštikymajonézytěstovinydžemysirupykrekryřep. a třti. cukr
párkypečivosušené ovocedžusychipsymed
bramborylimonádybuchtylaktóza
rýžepalačinky
kukuřicečokoláda
luštěniny

Matěj Ryšavý - Ketonová dieta | onefit.cz

Jak si sestavit jídelníček?

Určitě vycházejte z předchozích vhodných potravin, v množství se nijak urputným způsobem neomezujte, takže vlastně jezte tak, aby vám to vyhovovalo a měli jste pocit sytosti nikoliv pocit hladovění. Zaměřte se především na konzumaci tuků, s bílkovinami to nijak radikálně nepřehánějte! Jediné, co si musíte pohlídat, je, abyste se nedostali přes doporučenou hranici sacharidů, což v maximálním přípustném množství činí 40 g sacharidů za den! Podívejte se na příklad jídelníčku proteinové diety zdarma.

Matěj Ryšavý - Ketonová neboli proteinová dieta | onefit.cz„Nejen moji snahou, ale také snahou internetového obchodu onefit.cz, je svým zákazníkům předávat kvalitní užitečné rady a informace, které jim pomohou přiblížit se ke svým sportovním cílům z jakéhokoliv odvětví a na jakékoliv úrovni. A protože informací není nikdy dost, můžete je čerpat z našich článkůrecenzíreceptů a videí, které pro vás pravidelně připravujeme.“

Matěj Ryšavý,
člen týmu ONEft.cz

Potřebujete pomoci?
Potřebujete pomoci?
Použijte náš chat!
Rychlá otázka?
Rychlá otázka?
Volejte 776 646 171!
...nebo nám pošlete e-mail
...nebo pošlete e-mail
obchod@onefit.cz