Co podporuje růst svalů – 10 užitečných rad!

Co podporuje růst svalů - 10 užitečných rad!

Někdo si přeje mít svalové přírůstky, někdo spalovat tuky a někdo se chce dostat do kondice. Ať už chceme to, či ono, měli bychom vědět, že vše má svá pravidla, kterých bychom se měli držet. Když budeme vynechávat jedno ze 3 nejdůležitějších pravidel, nikdy nedosáhneme svých cílů. Níže jich najdete 10, z toho 3 jsou však TOP. 

Můžete být sebetvrdší při sportovním výkonu, ale pokud to nepodpoříte správnou stravou, či sportovní výživou, nebude to mít efekt. Tělo bude hůře regenerovat, spalovat nejen tuky, ale i vaše svaly apod. Když se budete správně stravovat, ale nekvalitně cvičit, opět je to špatně a efekt mizivý. Když skloubíte jen tyto dvě části a nebudete mít kvalitní spánek, opět tělo nebude správně regenerovat, růst a spalovat tuky. Proto na tyto 3 velmi důležitá pravidla myslete a nepodceňujte je.

Co podporuje růst svalů | onefit.cz

Co podporuje růst svalů – 10 pravidel

  1. Zapojte procvičovaný sval ještě před tím, než provedete první opakování na danou svalovou partii. ATP Nutrition BCAA Max 250 kapslíATP Nutrition BCAA Max 250 kapslí
    Podpořte růst svalů a jejich regeneraci
    větvenými aminokyselinami BCAA
    Propojte mysl se svalovou skupinou, kterou chcete procvičovat a na daný cvik se dokonale koncentrujte.
  2. Snažte se udržet trvalé napětí procvičovaného svalu v celém rozsahu pohybu vykonávaného cviku.
  3. Nezapomínejte na to, že sval procvičujete nejen pozitivní fází cviku, nýbrž však i tou negativní.
  4. Zamezte „cheatingu“. Nedovolte, aby se váha rychle odrazila například od země, nebo od vašeho těla, je důležité pamatovat na to, že sval nejlépe procvičíte tahem, nikoliv švihem. Nehledě na to, že při nedodržení správné techniky při cvičení, může dojít ke zranění.
  5. Udržujte správné držení těla. Toto je velmi obecné pravidlo, neboť každý cvik vyžaduje jiný postoj a celkově jiné držení těla, nicméně je velmi důležité se tohoto pravidla držet, tím předcházíte mnoha nežádoucím jevům ve vašem tréninku.
  6. Plně procítit vrcholnou kontrakci svalů. Toto pravidlo bude mít velký vliv na vaši cestě k úspěchu. Naučte se, to a myslete na toto při procvičování všech valových skupin na těle.
  7. Naučte se svaly procvičovat v plném rozsah pohybu. Není to složité, ale velmi zásadní pravidlo.
  8. Těžké váhy jsou užitečné pouze při správné technice a procítění dané svalové partie, v opačném případě může dojít ke zranění či naprosto neefektivnímu provedení daného cviku.
  9. Zaměřte se na příjem kvalitní a správné stravy. Adekvátní strava je dalším klíčem za vysněnou svalovou hmotou, neboť bez potřebných živin svaly nikdy neporostou a naopak konzumování nezdravých pokrmů či nevyvážený jídelníček, mohou mít za následek ukládání podkožního tuku a znehodnocení vašeho vynaloženého úsilí v posilovně.
  10. Do svého jídelníčku, dle vašich cílů, zařaďte vhodnou sportovní výživu, která vám pomůže v růstu svalůa rychlejší regeneraci. Především pak proteiny a větvené aminokyseliny BCAA.
  11. Nezapomínejte na spánek, který je nedílnou součástí nejen pro růst svalů a regeneraci, ale také ovlivňuje následující den. Když budete spát denně jen 4 hodiny, těžko budete mít dobrou náladu a těžko se budete soustředit, nejen v práci, škole, ale také při vašem sportovním výkonu. Navíc hrozí riziko poranění.

Bonus pravidlo: Zařaďte výše uvedená pravidla do svého tréninkového režimu ještě dnes, neboť zítra už může být pozdě. Potřebujete vědět, jak efektivně spalovat tuky? Přečti si náš článek Jak urychlit spalování tuků – užitečná pravidla.

Matěj Ryšavý | onefit.cz„Nejen moji snahou, ale také snahou internetového obchodu onefit.cz, je svým zákazníkům předávat kvalitní užitečné rady a informace, které jim pomohou přiblížit se ke svým sportovním cílům z jakéhokoliv odvětví a na jakékoliv úrovni. A protože informací není nikdy dost, můžete je čerpat z našich článků, recenzí, receptů a videí, které pro vás pravidelně připravujeme. “

Matěj Ryšavý,
člen týmu ONEfit.cz

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.